sunnuntai 29. maaliskuuta 2020

Kun tulet ajatelleeksi tunteitasi...

...pahimmassa tapauksessa osa ihmisistä katoavat ympäriltä. Näin totesi terapeuttini minulle viime keskiviikkona. Kerroin hänelle pitkään vaivanneesta ihmissuhteesta joka vei voimia. Seuraavan päivänä kerroin tuntemuksistani tälle ihmiselle. Riitahan siitä sitten puhkesi. Avasin sanallisen arkkuni kun mittani täyttyi lopullisesti. En aio kertoa sen enempää, mutta molemmat sanoivat toisilleen hyvin pahasti ja välimme katkesivat. 

Suren sitä, miten tämä asia hoitui. Mutta en ole pahoillani siitä, että ajattelin omia tunteitani, hyvinvointiani, olin rehellinen ja tein niinkuin itselleni on hyväksi. Vaikka rakastin tätä ihmistä syvästi ja rakastan edelleen en voi olla hänen kanssaan tekemisissä. Pitkällä tähtäimellä emme tekisi toisillemme hyvää. Toivon hänelle kaikkea hyvää tulevaisuuteen.

Olen tämän tapahtuneen ansiosta tutkaillut itseäni ja tuntemuksiani. Olen itkenyt paljon, surrut, ollut vihainen, käynyt läpi erinäisiä vaiheita. Olen purkanut tätä asiaa myös erään valmentajan minityökirjan avulla.

Hyvä lääke tähän kaikkeen on ollut luonnossa kävely. Elämän hengittäminen keuhkoihin. Musiikki on myös minulle ollut hyvin tärkeä tapa rentoutua, purkaa tunteita ja käsitellä asioita. Minulle rakkaat ihmiset ovat olleet suurin tuki ja turva, rakkaan mieheni lisäksi joka osaa nähdä minusta jo kaukaa asiat joita en itse huomaa. Kiitos teille. Olette korvaamattomia.

Olen tammikuusta asti ollut suurella elämänmatkalla kun aloitin terapian. Olen möyrinyt syvällä mudassa, avannut kipeitä haavoja, kohdannut asioita joita en olisi halunnut. Sitä mukaa minussa on hiljalleen alkanut herätä vahvuutta, viisautta. Vielä on paljon korjattavaa, mutta olen menossa oikeaan suuntaan. Eräs pitkäaikainen ystäväni sanoi minulle pari päivää sitten, että selvästi olen menossa oikeaan suuntaan kun uskallan ottaa vastaan kivun. Se että uskallan olla rehellinen itselleni ja muille. Se ei aina ole ollut minulle helppoa. Virheistä oppineena jatkan matkaani eteenpäin. Itseä ajatellen, kuunnellen, rakastaen.

On uskottu, että jos löydät mustavalkoisen sulan elämässäsi tulee tapahtumaan muutoksia. Löysin samanlaisen päivää ennen tapahtumia. Tämän yksilön löysin eilen.
(On uskottu, että jos löydät mustavalkoisen sulan elämässäsi tulee tapahtumaan muutoksia. Löysin samanlaisen päivää ennen tapahtumia. Tämän yksilön löysin eilen. )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Runoja

Huutoni kajahti  kiersi vuorten taa  Itki minulle avautuvan taivaankannen pyydän sinua vaikenemaan Oi, kuiskausten meri .  . K...